vrijdag 15 april 2011

Stapel verliefd....

Dag allemaal,

En zo zijn er zomaar drie weken om. De tijd vliegt! Iedere keer nam ik me voor om weer iets te plaatsen en te lezen maar het was de afgelopen weken een hectische tijd! 
Ik pik de draad weer op met een mooie stapel.
Mijn verzameling Droste blikken. Als echte Haarlemse een echte fan van een fabriek die er niet meer is.
Na mijn eindexamen heb ik hier een vakantiebaantje gehad. Chocola inpakken.
Mjam ....zul je denken. Niets is minder waar! Verse chocola ruikt niet lekker en smaakt het ook niet. Ze waren er al met de chocoladeletters bezig en dat in juni!
De blikjes heb ik her en der op de kop getikt. Mij is verteld dat wanneer er damp uit het kopje komt het een echt oud blik is.
Mijn kleinste blik hoorde vroeger bij een winkeltje. Ik zou niet weten hoe ik er aan kom. Het stond jaren in mijn letterbak.
De blikken hebben een mooi plekje in mijn keuken gekregen.
Toen ik vorige week langs de winkel "Stijlloods" reed en er een kijkje ging nemen zag ik bij het weggaan dit in de etalage. Ik werd op slag verliefd.
Ik kreeg een optie van een dag om er over na te denken.
Wat een beauty hè? Met mijn hoofd in de wolken reed ik door naar Verrassend Goed om mijn JDL op te halen. Zal ik het doen of zal ik het niet doen. De prijs was verrassend laag (naar mijn idee) en in de winkel van Marianne werd ik door een klant bevestigd dat dit wel een mooie koop was.
Dus op de terugweg ben ik weer even langs de Stijlloods gefietst en heb de lamp gekocht.

Thuis heerlijk genoten van een bijzonder fraaie JDL.
Frank was alleen minder enthousiast over mijn aankoop. Ik weet dus ook nog niet waar ik hem zal hangen :(
Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend!
 Ik stap zo op de boot naar Engeland samen met man en kids. Eén dag door de stad rennen en dan heerlijk op de boot weer uit te blazen!

Lieve groet,
Alma

28 opmerkingen:

  1. had jou al een tijdje gemist, en wat een mooie aankoop heb je gedaan, ben benieuwd waar je die gaat hangen.

    gezellig zomaar een dagje Engeland.

    gr en een fijn weekend
    Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als er damp uit het kopje komt en het deksel vast aan het blikje zit, kostbaar stapeltje Alma. Nog leuker als je er gewerkt hebt! Ik weet nog wel een plaatsje voor je prachtige lamp hoor :-) Heel veel plezier gewenst in Engeland voor jullie allemaal! Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig dat je er weer bent...en wat heb je een mooie verzameling Droste blikjes! Je kroonluchter is een plaatje, ik ben benieuwd waar het in huis een plekje gaat krijgen!

    Ohhh...met de boot naar Engeland...gelukkig waait het niet hard, ben niet zo'n held op het water hihi!

    Ik wens je een heel fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een pr&chtige oude blikken! Zo schattig, het hele kleine blikje.
    De lamp vind ik fantastisch!
    Een uitje naar Engeland???? Have a great time!!!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een tripje.......HOERA!!! Geniet van je uitstapje...EN je nieuwe lamp.....die komt toch te hangen waar JIJ 'm aanwijst toch???:)

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk jou stapel blikken!

    fijn weekend
    Groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie stapels blikken! En de kroonluchter....wat een plaatje! Veel plezier dit weekend. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Alma, hij is echt super! Wat een mooie aankoop. Zo zie je maar weer als je ergens over twijfelt, kom je gewoon even lekker bij mij langs, dan komt het antwoord naar je toe. Ach, en ook als je niet twijfelt, kom je ook maar gewoon gezellig langs hoor.
    Ja, waar ga je hem ophangen?
    Op het plaatsje wat jij in je hoofd had toch?
    Nou weekend uit doet wonderen, gaat Frank vast overstag en hangt hem gewoon na het weekend even voor je op.
    Voor nu veel plezier in Engeland, geniet lekker.

    Liefs van mij,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O wat een dubbele nostalgie met die blikjes voor jouw, enig..ik heb er een paar, maar jouw verhaal erbij is het veel specialer....geniet op de boot, fijn weekend, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldige stapel Alma! En die lamp is zeker een plaatje. Je zult er vast nog wel een mooi plekje voor vinden.
    Heeeeeeel veel plezier in Engeland.
    Lieve groet van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het was wel stil hier..........
    Tja, ook ik heb als Haarlemse natuurlijk een heleboel Droste-blikken. Er kon ook zo'n cacao-lucht over Haarlem hangen. Maar dat van dat kopje met damp wist ik niet, ga straks toch eens even kijken. (En ik weet dat een tante van mij het Droste-servies ooit bij het grofvuil heeft gezet...)

    Heel veel plezier in Engeland.

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gaaf je blikken en idd chocola ruikt niet zo fijn,wij hebben dat ook in de fabriek en haha een lamp gekocht en manlief niet zo blij,ik vind het geweldig,het is trouwens een schitterende lamp,zoo even naar Engeland,leukk!! veel plezier maar dat gaat vast lukken,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ooh wat een schatje dat kleintje!! en ik wens je heel veel plezier in engeland!
    fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie lamp !! geweldig hoor...en nu lekker lezen in de jdl...en op naar Engeland......bofbips.....leuk hoor...ga ik wel gewoon werken morgen ...toedels veel plezier Ria....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige blikkenstapel! Fijn een dagje shoppen in Engeland; veel plezier!

    Fijn weekend,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke stapel, vooral dat piepkleine blikje, trekt mijn aandacht :-)
    vind de luchter ook erg leuk, vind je vast een mooi plekje voor
    Veel plezier in Engeland gewenst!
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuke stapel, zulke blikken zien er zo lekker kneuterig eruit.
    Mooie kleuren.
    En mooie koop heb je, zowel de jeanne d'arc als de lamp.
    Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. JE BLIKKEN ZIJN LEUK!!
    VOORAL HET KLEINTJE.

    MOOIE LAMP OOK!!
    HELEMAAL MIJN DING!!

    IK HOOP DAT ENGELAND MOOI IS GEWEEST!

    FIJN WEEKEND,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie nostalgische "stapel"heb je er van gemaakt!
    Mijn vader was chocolatier en dus alles rook en waar je keek chocolade,maar als je er inderdaad in zit dan hoef je niet zo nodig meer haha.
    Veel plezier van je uit stapje!
    groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk dat je er weer bent Alma en wat een prachtige verzameling Droste blikken heb je gestapeld.
    Ik ben dol op kroonluchters en vind je aankoop dan ook prachtig, daar vindt je vast nog wel een mooi plekje voor.
    Geniet van jullie snelle bezoek aan London.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Alma,heb je post niet doorgekregen via onze dashbord dus zie ik je post nu pas,wat leuk dat jullie een tripje naar engeland maken denk dat jullie er nu wel zijn,hoop dat jullie een hele gezellige dag met elkaar hebben en wat een geweldige stapel cacaoblikken vooral de kleine super lief,fijn weekend,xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi gezellig weer wat van je te horen. Mooie stapel vooral omdat je er vroeger gewerkt hebt. En je hebt er heel wat. Ga je ons nu weer verlaten? Fijne dag!
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een geweldige stapel,wat leuk zeg dat je er gewerkt hebt
    En die kroonluchter de mag hier ook wel neer gehangen worden hi hi
    Geniet van je trip

    fijn weekend,liefs Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een beuaty!! kan me voorstellen dat je op slag verliefd was.

    En Frank trekt wel bij

    lieve groetjes,

    Tamar

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Alma,
    Ik denk dat je al weer terug bent van je tripje....leuk gehad???? Ik vind je blikjes geweldig (helemaal in stijl bij je keuken) en de lamp is ook mooi!!! Ik ben benieuwd naar het vervolg...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Alma,

    Wat een prachtige verzameling Droste blikken.
    Helemaal met zo'n mooie herindering.

    Vind je lamp echt prachtig, geef hem maar een mooi plekje.

    Naar England? wat leuk.......
    Ben heel nieuwschierig waar je heen geweest bent enz........
    Wie weet horen we dat nog.

    gr wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Op zoek naar droste blikken, ben ik hier terecht gekomen, leuk dat kleine blikje.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat gezellig dat je een reactie achterlaat!

Lieve groet
Alma