dinsdag 30 augustus 2011

Je leven in een lijstje....

Dag allemaal,

Naar de Emmaüs was al een grote wens me.en zou nu uitkomen.
Ik weet niet of jullie daar wel eens geweest zijn maar mijn mond viel open.
De Emmaüs is een keten van kringloopwinkels in Frankrijk die maar beperkt open zijn.
Dit is het buiten gedeelte en omdat er regelmatig een bui viel leek het meer op de plaatselijke vuilstort.
Wat een zooi bij elkaar. Maar ja ....nu ik er toch was wel even lekker snuffelen.
Het is een prachtig stationsgebouw maar dat wordt gebruikt voor opslag.
Tussen alle natte spullen zag ik opeens....
...een lijst met oude foto's. Het was een collage van "iemands" leven.
Het meisje met de witte strik.....wat een plaatje.
Ik bedenk er dan gelijk een heel verhaal bij wie dit meisje zou zijn. Haar hele leven in een lijstje!
In het huis aangekomen heb ik de lijst voorzichtig uit elkaar gehaald en wat er toen te voorschijn kwam.
Een oude zeepdoos...
oud pakpapier van een winkel in La Rochelle....
een strip pagina voor de jeugd uit 1948.....
een stuk van een krant uit 1950.....
Helaas zaten de meeste foto's, waaronder het meisje met de strik, vast geplakt aan het glas. Op één van de foto's stond geschreven dat het om Nicole ging. 
Dit zijn de rest van de schatten die ik buiten vond. Frank vond het helemaal niets :(
Ik zag ook nog een prachtig raam met een Franse spanjolet.... Daar viel echt niet over te praten met manlief. Helaas!
Maar het was een "belevenis" om een keer te zien. Dus dames mochten jullie nog eens langs een Emmaüs rijden..... trap dan boven op je rem en wie weet wat je vindt ;)

Lieve groet,
Alma

27 opmerkingen:

  1. Je zou denken als je naar de foto kijkt, wat een troep!
    Maar wel een leuke troep en het lijkt mij ook leuk om daar even rond te wandelen.

    Heel bijzonder het lijstje met foto's.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bijzonder om daar te zijn!

    Ik heb de uitnodiging van Marianne graag aangenomen, hopelijk zie ik je daar?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whaaa.. wat een paradijs op aarde! En dan zulke vondsten doen.. heerlijk. Kan me voorstellen dat je daar heel erg graag naar toe wilde.
    same time, same place next year?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik zou helemaal in de wolken zijn, heerlijk snuffelen en dan zo'n vondst doen! Prachtig gebouw ook, lijkt me helemaal super. Leuk dat je haar voornaam hebt kunnen achterhalen. Fijne week gewenst, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige dingen heb je op de kop getikt.

    groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een wel heel bijzondere vondst. Bij mij slaat dan ook altijd mijn fantasie een beetje door, aldus mijn man. En ik moet hem stiekum een beetje gelijk geven. Niks mis mee toch? Maakt het leven alleen maar leuker!

    Lieve groetjes,
    Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat voor de ene een troep is is voor een ander een schat en dat zie je maar weer aan je mooie vondsten ....tja mannen kijken toch heel anders er tegen aan sommige dan hahahha ach ja komt goed geniet lekker van je mooie dingen ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ......Mooie vondsten heb je gedaan.....tussen wat in een oogopslag op een ravage lijkt.

    Maar zeg nou zelf......wat is het allerleukste aan dit lijstje met foto's...
    oke het meisje met strik is een schattig plaatje, en zeker omdat dergelijk soort plaatjes helemaal ''in'' zijn en je ze heel vaak tegen komt in bepaalde bladen om mee te decoreren en stylen....en ze worden massaal herdrukt....etc.

    Maar wat jij achter die foto aantrof is in mijn optiek vele malen interessanter,neem nou die oude zeep verpakking.....deze zou op de dag van vandaag echt niet meer kunnen.....een man met zwarte huidskleur die zich wast met zeep en daardoor komt het suggestief over of hij daarvan een blanke huid zal krijgen, waren mijn eerste gedachte bij het zien van de afbeelding op de zeepdoos.
    En ik zou ik niet zijn als ik er niet ff mee ging Google,en wat zie ik.....
    ja hoor.....ze hadden er bij dat zeepmerk een handje van om op hun zeepreclame dergelijke plaatjes te gebruiken,toen was dat nog heel ''normaal'', ik weet niet hoe ik het moet zien in dié tijd 'racistisch, kolonialistisch, slavernij......???

    Maar bij het bekijken van meerdere afbeeldingen tijdens het surfen..... was mijn eerste ingeving wel de juiste.
    Denk dat hier zeker een verzamelaar voor te vinden is, mocht je het ooit weg doen.

    enne......de Emmaüs zit ook in ''mijn'' stad, het is er niet zo'n rommeltje;-)

    Fijne dag!!!
    Lieve groeten,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een bijzondere vondst en vooral alles wat er achter zit! Ik kan me voorstellen dat je heel nieuwsgierig bent naar de persoon en haar leven!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk zo lekker tussen de zooi struinen toch ???....enne hele mooie spullen heb je gevonden hoor !!...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een bijzondere lijst met foto's en inhoud.(En leuk Ger, je vervolgverhaal hierop!)
    En ik heb ook zo'n man:)
    Ik hoorde van Marianne dat we elkaar gaan ontmoeten! Wat gezellig he, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Emmaüs... ken ik alleen van de apostelen en Jezus en de bijbel en zo...
    Wat jammer van je raam met spanjolet, vind ik ook zooooooooooooooo mooi! Ik zou graag een kastje met deuren die zo'n spanjoletsluiting hebben hebben maar dat is het zoveelste op de lange lijst van dingen waar ik van hou.... Eerst toch maar eens de basis van dit huis in orde krijgen ZUCHT, ja echt superzucht want ik ben het zoooo beu dat alles altijd in het honderd loopt hier. Als het ene probleem is opgelost houden we ons hart al vast voor het volgend euvel dat zich aandient. Heerlijk dus om blogs te volgen met 'affe' huizen waar alles op wieltjes lijkt te lopen en volop aan de inrichting gewerkt kan worden.
    Maar wat dwaal ik weer af! Heel veel plezier met je Emmaüsvondsten! ;-)
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wauw Alma, wat een schatten heb je daar zeg. En zo ontzettend leuk om te zien wat erachter die foto's zit. Ik ben er ook nog nooit geweest, maar zal dit zeker onthouden.
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie koptekst....je leven in een lijstje. Wat een prachtige foto's, ik vraag me dan vaak af waarom iemand die foto's zomaar heeft weggedaan, want ik koester de oude foto's van mijn familie.
    Het was dus een lijstje met verrassingen Alma.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een bijzonder iets zeg, heel mooi.
    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lijkt me heerlijk!!! Hoe meer "troep" hoe beter! groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  17. O wat zie ik het voor me...ik trap idd, graag dan op een rem, maar zonder man lief! Want die vind zoiets maar niets, Mooie vondsten heb je gedaan met die foto's..zal wel de naam zijn, hihi. Nicole*

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Kijk daar vind je de echte schatten!! hihi
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Alma,wat een bijzondere vondsten altijd leuk om tussen de zooi mooie schatten te vinden,echt super,......fijne dag vandaag,xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. mooie die lijst met foto's en ben net als jij erg benieuwd naar het verhaal er achter

    gr cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat heerlijk om tussen al die 'troep' rond te snuffelen en dan met zulke mooie vondsten thuis t te komen; helemaal geweldig! Heb net je Frankrijkposten teruggelezen en heb genoten van al je prachtige foto's (hierdoor blijf ik nog een klein beetje in de vakantiesfeer hangen...)

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een gezellige zoektocht. Bedankt voor je tip, en inderdaad als ik in Frankrijk ben dan bezoek ik alvast zo'n Emmaüs (nooit eerder van gehoord).

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow wat een leuk romelmarkt.
    Het paradais op arden...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een geweldige vondst je kan er zo lekker je eigen verhaal van maken op deze manier!
    Groetjes en fijne avond, Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je hebt weer een geweldige aankopen gedaan.
    Heerlijk zo struinen zeg

    liefs Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  26. De kringloopwinkels in Frankrijk zou een mooie aanvullen zijn voor de website http://www.allekringloopwinkels.nl/. Die hebben alleen Nederlandse winkels.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. De kringloopwinkels in Frankrijk zou een mooie aanvullen zijn voor de website http://www.allekringloopwinkels.nl/. Die hebben alleen Nederlandse winkels.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat gezellig dat je een reactie achterlaat!

Lieve groet
Alma