zondag 11 november 2012

Sint Maarten met heel veel lichtjes...

Dag allemaal,
Wat was het een heerlijk herfstweer vandaag.
Mooi weer om even de tuin te vegen want er zouden veel kinderen vanavond komen zingen.
De lantaarn weer een nieuwe kaars gegeven.
Alle kleine lantarens weer te voorschijn gehaald ....
....alles voorzien van een nieuw waxinelichtje.
Het grote Oosterse blad gevuld met 100 snoepjes....
....meestal is dit wel genoeg! 
Leuk al die lichtjes in de donkere avond. De hele tuin staat vol.
En er is heel wat af gezongen deze avond. En regelmatig verschijnen er (oud) leerlingen aan de deur.
De hele avond heb ik nog genoten van alle lichtjes in de keuken.

Wat een leuke reacties op mijn welkom terug blog. Heel erg bedankt!! Lief!

Ik wens jullie allemaal een hele fijne week toe!!
Lieve groet,
Alma

15 opmerkingen:

  1. Wat een leuk kinderfeest is het toch. En jij maakt het nog leuker met al die snoepjes op dat blad....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het gezang van kinderen vind ik dan ook zo leuk, maar hier wordt er weinig aan gedaan...het is hier geen traditie.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk alma....hier hebben we dat helemaal niet...wel jammer hoor....liefs Ria....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je een leuk huis en voordeur en stoeltje en lantaarn, en....hier ook geen zingende kindjes. Maar kan me heel goed voorstellen dat je ervan hebt genoten als juf:) Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig, het is een beetje langs mij heengegaan. Vrienden opgevangen wiens vader vrijdag is overleden, dus druk met andere dingen. Volgend jaar weer!
    Groetjes,
    Geke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ....♪♪Elf november is de dag, dat mijn lichtje dat mijn lichtje. Elf november is de dag. Dat mijn lichtje branden mag♪♪

    En daar deed jij volop aan mee,leuk al die brandende lichtjes....en het snoep natuurlijk.

    Weet nog als de dag van gisteren dat wanneer ik op bed zat bij mijn kleinkinderen en voor het slapen gaan vertelden uit het boek 'Lekker weertje koekepeertje' van Carry Slee, waar alle jaargetijde beschreven worden en de tweeling Iris en Michiel met hun lampionnen langs de deuren trokken op Sint Maarten, de kinders het maar wat jammer vonden dat ze bij hun in het dorp dat feest niet vierden,het moet toch wel heel spannend en aantrekkelijk geklonken hebben in hun oortjes.

    Fijne (blog)week!
    Liefs,
    Ger






    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je het gezellig gemaakt voor de kinderen.

    Hier was er maar drie keer aangebeld, jammer... het lijkt wel of er elk jaar minder kinderen komen.
    De lampionnen zagen er dit jaar weer prachtig uit.

    Fijne week en lieve groet,

    Loes


    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat hadden de kinderen een warm welkom bij jullie met al die lichtjes. Staat zo gezellig!
    Hier is de buit ook weer binnen...
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ooo wat gezellig zeg. hier doen ze er niet aan...wel lekker rustig hahah .maar het heeft toch wel wat.de lantaarntjes staan wel erg leuk hoor
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is wel een heel stijlvolle St. Maarten geweest! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jammer dat ze dat hier toch niet kennen, gezellig zo met al die lampjes aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ziet dat er gezellig uit! Zo jammer dat ze hier ook niet aan Sint Maarten doen, ik vind het zo leuk!!

    Jij vroeg mij hoe ik dat linnengoed zo wit krijg, ik zet het altijd een nacht in heet water met een schepje vanish of een klein druppeltje bleek en daarna doe ik het gewoon in de wasmachine op 60 graden. Meestal gaan de kleine vlekjes en verkleuringen dan ook wel weg.
    Groetjes en een fijne dag!
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gezellig dat je er weer bent! Wat een warm welkom krijgen de kindertjes bij jou aan de deur; het ziet er erg gezellig uit.

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ben ik toch veeeel te laat voor die heerlijke traktaties van je...wat ziet het er gezellig uit en dan al die lichtjes...jammergenoeg wordt het bij ons niet gevierd!

    Voor nu een mooi weekend Alma,
    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ziet je boog er ook prachtig uit, al dat blad in herfstkleur! Ik wens je een gezellige tijd toe!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat gezellig dat je een reactie achterlaat!

Lieve groet
Alma