zondag 2 december 2012

Advent!

Dag allemaal,

Vandaag is de eerste Adventsdag. Vorig jaar heb ik bij Marianne van Verrassend Goed! het hele alfabet van mijn kinderen gekregen. Je kunt hier niet alleen met sjabloneren maar ook leuke teksten mee maken.
 Ook kocht ik er  originele 'Adventsflesjes' waar je een waxinelichtje in kunt branden.
Ik heb ze opgehangen aan een oude schilderijlijst.
Iedere week een kaarsje erbij! En voordat je het weet...
.
....branden ze alle vier en is het alweer Kerst. Door alle drukte vergeten we wel eens waar het om draait in deze tijd. Het lichtje herinnert ons aan de komst van het Kerstkind!
Mijn witte Amaryllis staat nu prachtig in bloei. Ik geniet heel erg van deze prachtige bloem.

Ik wens jullie een hele fijne week toe!
Lieve groet,
Alma 




20 opmerkingen:

  1. Advent flesjes...? Nog nooit van gehoord.....ziet er allemaal erg leuk uit ...,,,fijne avond verder....lief Ria ....xxxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi he de amaryllis. Ik ben ook alweer aan nummer twee toe.

    Groetjes,
    Geke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sfeervolle lichtjes Alma! Hier ligt al weken een amaryllisbol op schaal, maar ze houdt zich wel heel erg gedeisd ;)! Gelukkig vind ik zo'n bol op zich ook al bijzonder fraai!

    Een fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Da's een leuk advent-idee zo met die flesjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zijn die flesjes hè? Ik heb ze vorig jaar ook bij Marianne gekocht. En ook de amaryllisen zijn hier weer aanwezig....gezellig!
    Wat een heerlijke tijd, maar we moeten het zelf gezellig maken want als je naar buiten kijkt word je meestal niet echt vrolijk. Binnenkort komt ook de kerstboom......

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  6. We maken het binnen gezellig met lichtjes in afwachting van het Kerstkind.

    Fijne week!!
    Lieve groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi zijn die adventsflesjes zeg, echt prachtig. Wat gaat het dan ineens snel als het eenmaal december is, zit je ook zo in de kerst. Een fijne week!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk die sjablonen Alma, ik was hier ook naar op zoek, maar deze zijn volgens mij nergens meer te koop.
    Ook je adventflesjes zijn zo leuk bedacht en wat een mooie flesjes met de ster erin.
    Het ziet er sfeervol bij je uit.
    Bedankt voor je lieve reacties en een fijne week.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mea,

      Het sjabloon heeft mijn zoon in juni bij Verrassend Goed gekocht. Volgens mij heeft Marianne het nog op voorraad. www.verrassendgoed.nl

      Lieve groetjes,
      Alma

      Verwijderen
  9. Hello,

    Leuk zijn de flesjes verkoop deze los in de winkel vliegen de deur uit!!

    Fijne kerstmaand,

    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie sfeer Alma, bij jou ook de eerste adventskaars..wat vliegt de tijd!!!
    Je flesjes vind ik zo mooi, ik heb er twee, ze waren toen uitverkocht:) moet er nu maar twee bijkopen!!
    Jij ook een heel fijne decembertijd, ook met je klasje!!!

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een heerlijke sfeerfoto's Alma, ik geniet!!
    en je sjablonen zijn super evenals de flesjes met de mooie sterren erin!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie adventshoekjes, kan niet anders als je het bij Marianne vandaan haalt. Bedankt voor je lieve reactie bij me, lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat ziet er sfeervol uit! Leuk om elke keer de sjablonen weer te gebruiken voor mooie woorden.

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. super idee die flesjes..dat staat echt geweldig
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een gave flesjes Alma!!!
    Fijne avond, liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Alma,
    Ik wens jullie hele fijne, warme en gezellige kerstdagen toe!
    XXX Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik hoop dat deze kerst je dat gebracht heeft waar je op gehoopt had.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtig, sfeervol weblog heb je, ik heb hier al even rondgesnuffeld en ga je volgen!
    Je bent ook welkom op mijn blog!
    tot 'blogs'!
    Groetjes,
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Volgens mij blog jij niet meer.. ik meld me af. als volger.. Als je weer gaat bloggen dan hoor ik het graag, want je had een leuk blog!

    Groetjes, Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen

Wat gezellig dat je een reactie achterlaat!

Lieve groet
Alma