vrijdag 4 mei 2012

De meiden naar een Cosplay evenement en ik naar het museum.

De zevende dag.
4 mei

Dag allemaal.
Vanmorgen waren de meiden er vroeg uit. Ze gingen een cosplay evenement bezoeken. Super Comic City in de Tokyo Big Sight. Een soort RAI maar dan nog groter.
Het was best even spannend om ze alleen te laten gaan maar Catrien spreekt goed Japans.
Ik doe lekker rustig aan en we brunchen met een hotdog.
Nadat we wat boodschappen hebben gedaan rijden we naar Big Sight om de meiden op te zoeken. Dit valt nog niet mee maar het lukt.
Ze zijn net in gesprek met een andere groep cosplayers. Er worden email adressen uitgewisseld en veel foto's genomen.
Er zijn allerlei studiootjes gemaakt waar gefotografeerd kan worden.
Ook moeder en dochter gaan even samen op de foto. (ook al heb ik dan geen kostuum;)
We verlaten de meiden want die hebben het veel te druk en wij rijden verder naar het museum van Tokio. Er is een tentoonstelling over de Edo periode. Mooi nagebouwd en heel leerzaam.
Omdat de meiden na het event nog even de stad ingaan breidt ons plan zich ook uit naar de wijk Ginza!
Ook al zijn dit gewone sponsorvlaggen.... ik word er helemaal vrolijk van!
We gaan naar de wijk Ginza. Het middelste en duurste stukje van Tokio. Overdag mogen hier geen auto's rijden en is het een zeer dure winkelstraat. Om 18.00 uur gaan de poortjes open en dan scheuren de auto's je aan twee kanten voorbij.
Bij een zeer exclusief warenhuis.....sjieker dan de Bijenkorf... drinken we Nespresso en ik bestel de nieuwe (tijdelijke) smaak om mee naar huis te nemen.
Thuis gaan we heerlijk kokkerellen met z'n allen. Het wordt Okonomiyaki (Lynda!) en ik heb het allemaal goed onthouden hoe het moet!
Het smaakt heerlijk en het zelfmade pakket zit al in mijn koffer!!
We hebben een gezellige avond waar heel veel Japans werd gepraat. Heerlijk om naar te luisteren.

Morgen is het voor Catrien de laatste dag.

Het is 4 mei....dodenherdenking. Het zat in mijn hoofd vandaag maar wanneer het in Nederland 2 minuten stil is lig ik te slapen. Het mag nooit vergeten worden.

Lieve groet,
Alma
 



12 opmerkingen:

  1. leuk die meiden in kostuum en die koffie,mmmm.
    is alles nu ook duurder?of is het niet te vergelijken met NL.?X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastische post weer. Wat leuk die meiden! En je foto's van de winkelstraten, helemaal leuk. Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw..ben blij dat ik je een hollands sfeertje kan geven met mijn post! Ik sta er van te kijken waar jullie zo even zijn. Gaaaaf..ik vind het altijd onvoorstelbaar hoe de wereld zo kort bij je kan zijn, geniet ervan, Nicole*

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve collega,
    Wat een prachtig mooi reisverslag. Echt super gaaf wat ik allemaal lees en zie op de foto's!!!
    Geweldig en logisch dat jullie het naar je zin hebben.
    Voor allemaal daar...lieve groetjes je collega Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Colin! We zien elkaar volgende week! Lekker even bijpraten!

      Verwijderen
  5. Zit er maar een pakketje in je koffer ??...dat ziet er toch lekker uit.......leuk allemaal weer...en vertel de nieuwe nespresso smaak???...liefs Ria....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mmm wat ziet dat er heerlijk uit zeg..echt leuk om jullie belevenissen te volgen. leuke foto trouwens
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een grote keus Nespresso! De Okonomiyaki ziet er heerlijk uit, leuk om zelf thuis nog eens te maken.

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om de cosplay te zien. Hier in Nederland heb ik mijn ogen uitgekeken tijdens Chibicon. Moet daar in Japan toch helemaal bijzonder zijn.

    Echt, heel bijzonder jullie verblijf.

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Debby,

    Ja het is toch een hele bijzondere wereld. Ik kijk nog steeds mijn ogen uit. De laatste dag zijn de meiden in cosplay kostuum naar de wijk Akihabara geweest. Echt een belevenis.

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een superleuke moeder/dochter foto!
    Het eten lijkt me heerlijk. En idd. wat een vrolijk gezicht die vlaggen.
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen

Wat gezellig dat je een reactie achterlaat!

Lieve groet
Alma