vrijdag 6 augustus 2010

Prachtige stad Lübeck, Milan op het vliegtuig en weer terug in Nederland.

Wat heerlijk om gewoon in de caravan te bloggen....zonder toeters en bellen op een klein bankje bij de receptie.


De reis gaat verder en we bezoeken met Milan het stadje Lübeck. Echt heel erg fraai en we kijken onze ogen uit. Wat heel erg leuk was dat we een meneer tegenkwamen die ons meenam naar een "Gasse" (een steegje) Nee hij had geen slechte bedoelingen maar liet ons zien dat je via die Gasse van straat naar straat kunt lopen. Je komt dan op hele fraaie binnenplaatsjes die mij deden denken aan de hofjes in Haarlem. 


Veel mensen zaten heerlijk buiten te eten en de sfeer was zo gemoedelijk. Wanneer ik zou moeten verhuizen naar Duitsland zou ik hier een leuk pandje zoeken!

De volgende dag rijden we een stuk langs de Ostsee....de zee aan de Noordkant van Duitsland. Het land is er vlak en het doet me erg denken aan Nederland. Windmolens, koeien, schapen, dijken, en heel erg vlak.


Het is net of we weer even in Nederland zijn. Zelfs de boer die de schapen over de dijk hielp sprak goed Nederlands.



Even lekker uitwaaien op de dijk


Er is ook nog een broedgebied voor ooievaars.We zagen er één in het weiland rondscharrelen.


De volgende dag brengen we Milan naar het vliegveld van Hamburg vanwaar hij naar Toulouse vliegt. Wel spannend hoor maar alles gaat heel goed en we krijgen na een paar uur een sms-je dat hij veilig bij zijn vriend en ouders in de auto zit naar hun huisje.

En dan ben je zomaar 4 dagen met z'n tweeën... :)

We rijden nog wat langs de kust en komen terecht in het dorpje Berne. Wanneer ik daar over de dijk klim zie ik dit...


Het lijkt wel of ik terug ben in de tijd. Wat een leuk gezicht al die authentieke strandstoelen. 
Wat we ook doen is lekker luieren op de camping en al die spannende boeken uitlezen die we al weken met ons meeslepen.

Via de mail lezen we ook dat Eljosha vrijdag begraven wordt en ontvangen we via de mail de rouwkaart. We besluiten om eerder naar Nederland af te reizen. We halen Annick op, die een fantastisch kamp achter de rug heeft en staan nu in Soest op een camping. Zodra we de grens overreden begon het te regenen. 

Vandaag zijn we een heerlijk dagje naar Sauna Drome in Putten geweest en hebben we zitten genieten van alle verhalen van Annick. Wat een ervaring en goed voor haar Duits!!

Welterusten allemaal!!

Groetjes
Alma





12 opmerkingen:

  1. ....Oh....wat zijn jullie toch een reislustig volkje...heerlijk...om in één vakantie zó veel MOOI'S te zien, denk dat ik 'n volgende keer stiekem in jullie koffer kruip;-)

    Wat laat je weer prachtige foto's zien, jaaaaa.... dan wil ik in Lübeck wel graag je buurvrouw zijn in een van die leuke huizen in in die ''gasse''

    En jullie hebben de vakantie op een leuke manier afgesloten!

    Welkom terug!!!XXX
    alhoewel je af en toe toch hier was,en ons liet meegenieten van jullie vakantie, dat vind ik echt TOP!!!!
    DANKJEWEL voor het delen.

    Slaap lekker!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb ik weer genoten van je prachtige foto's! Heerlijk, het is steeds of we gewoon even met je mee wandelen! Bedankt weer dat we allemaal mee mochten genieten van jullie mooie reis! En wat heb je toch stoere kids!
    Veel sterkte voor iedereen bij de begrafenis!
    liefs, ERna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die foto's van authentieke strandstoelen...wat zijn die gaaf zeg! Maar dat geldt ook voor je andere foto's...niet alleen jullie hebben genoten van jullie vakantie, ik ook!

    Heel veel sterkte vandaag...wat zal dat afscheid moeilijk zijn !

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat het genieten is dat zie ik zo....
    Heerlijk.......
    Heel veel sterkte deze dag.......
    Voor altijd in jullie hart.......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi lieverd...heel veel sterkte vandaag.......fijn dat alles bijna alles zo goed was in jullie vakantie........wij zijn gisteren Haarlem in geweest wat een mooie binnestad !! prachtig.....lekker gewinkeld........niks gekocht erg he?? heb alles al.....laat je even weten wanneer je thuis ben?? dan stuur ik je kadootje op......fijn weekend liefs Ria..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het prachtige Lübeck doet me meteen denken aan de koopmansfamilie Buddenbrook uit de roman van Thomas Mann. Als je daar bent dan moet je je ook helemaal in die tijd wanen.

    Heel veel sterkte vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohh wauw wat ziet alles er fantastisch uit en die strandstoelen,ohhh die wil ik ook wel haha,ik wist niet dat Duitsland zo mooi was,erg he,ben er alleen meerdere doorheen gereden naar Hongarije,maar dan zie je niet echt veel,lieve groet Joke.

    Wil je ook nog even sterkte wensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Meid, ik ben ZO verbaast, waar jullie toch overal zijn geweest!!! En hup Milan dr weer uit....Annick er weer in....zomaar, easy!!! Dit MOET een topvakantie zijn, kan niet anders....hoe lang mogen jullie nog?
    Ik steek zo even een kaarsje aan voor die mooie meid die de wereld nu moet missen!!

    Liefs
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Eindelijk je blog gevonden:-), ik moet nog veel leren, daar heb ik nu de tijd voor. Maar het is de moeite waard! Wat een leuke dingen zijn er te zien op je blog.
    Heel veel sterkte vandaag.
    Liefs,
    Margreet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie foto's weer. En wat leuk om onze eigen strandstoel op jou foto te zien. Bij ons staat hij in de tuin en hij komt ook uit Duitsland.
    Ik heb genoten van jullie reis. Ik hoop dat de dag van vandaag niet te zwaar is geweest.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Alma,
    Ik heb nog een verrassing voor je op mijn blog...ik hoop dat je het leuk vindt!
    groetjes,Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Alma,
    Stiekem ben ik een beetje met je meegereisd afgelopen vakantie door je prachtige plaatjes!!! Ik heb er erg van genoten...

    Lieve groet, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat gezellig dat je een reactie achterlaat!

Lieve groet
Alma