woensdag 5 mei 2010

Bustour door Tokyo

Vandaag nemen Yuko en Kazuya ons mee naar het centrum van Tokyo waar we een bustour door de stad gaan maken. Yuko en Kazuya vinden dit zelf ook heel leuk omdat ze ook niet alles kennen in Tokyo.
Eerst rijden we naar Tokyo Tower waar het vol hangt met vissen voor het Jongensfeest van 5 mei. Tokyo Tower is een soort Eiffeltoren maar dan rood en wit.

Heel mooi uitzicht over de stad en je kunt door de vloer heenkijken...

Het volgende punt is een theehuis waar we een traditionele theeceremonie gaan bijwonen. Als we door de tuin lopen komen we een bruidspaar tegen. Wat een mazzel...we mogen met ze op de foto!!!
Wat ik toen nog niet wist was dat ik die dag nog 7 bruidsparen tegen zou komen!!!

Het was een prachtige dag om te trouwen...

De theeceremonie was echt heel bijzonder...met een heel reinigingsritueel!


Na de theeceremonie rijden we een stuk door de stad naar een prachtig hotel waar we gaan lunchen. Hier komen we weer 4 bruidsparen tegen. Yuko en Kazya hadden dit ook nog nooit meegemaakt.


De lunch is heerlijk. Er komt een dame die voor je neus lekkere hapjes klaarmaakt op een steengrill. Ze schuift het dan direct op je bord. Mjam en niet vet!!


We mogen daarna nog even door de prachtige tuin wandelen.
Maar het is nog niet afgelopen.... We gaan met de bus naar de haven waar we gaan varen over de rivier van Tokyo. Heerlijk even uitwaaien op de afgeladen boot...

Het schip zet ons af bij de tempel van ........

En doen we mee aan Bad fortune / Good fortune...


Ach en ik had het goede fortuin en Annick het slechte...
De bus brengt ons naar het station waar we Yuko en Kazuya tracteren op een etentje bij de Chinees...maar dit kun je weer niet vergelijken met onze Chinees...

Het wordt een soort Chinese Tapasavond. We besluiten de dag met een Nightview op een waanzinnig hoog gebouw tegenover het restaurant.

Het was weer een dag vol indrukken en ik heb het gevoel dat we al een eeuwigheid hier zijn. Ik ga het nooit redden met 1 fotokaartje!!

Groetjes
Alma




7 opmerkingen:

  1. Ik zat eigenlijk al een beetje op je berichtje te wachten ;).....die "eifeltoren"...*kuch*....ik zou beneden wachten man, heb je gezien HOE hoog dat is???? En dan mogen we je dan toch aanschouwen op de foto, je hebt dezelfde open en vriendelijke snoet als je dochter(of is het andersom???;)).Leuk!
    Wat een mooie en kleurrijke foto's, je had toch niet gedacht data je het zou redden met 1 kaartje he!?!:D.....jullie zien zo wel megaveel zeg, een gemiddelde toerist gaat dat denk ik niet redden....lange dagen, lekker slapen???:)

    Tot morgen ;)

    groetjes aan je dochter!

    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk om op deze manier met jullie mee te reizen, Alma!
    Nog veel plezier, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh houdt het nooit op........?
    I am jealous!!!!
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat n prachtige foto's weer, en wat leuk dat je er nu zelf op staat!
    Al die bruidsparen, wat zien ze er mooi uit! Echt genieten ook voor ons, veel plezier morgen, lieve koude Rotterdams groet, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. kan me zo goed voorstellen dat je hier blij van wordt. Wat een geweldige foto's. Wat is het daar prachtig en ik denk als je daar echt bent dat het nog mooier is als wij hier op de foto's kunnen zien. Geweldig dat jullie al die bruidsparen tegenkwamen. Dank je dat we zo direct kunnen meegenieten van alles wat jullie daar beleven.
    Lieve groet van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke foto's heb je weer!
    En ik heb nog een verrassing voor je, kijk maar even op mijn blog! Neem er gerust te tijd voor hoor!
    Geniet nog lekker daar! lieve groet, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Indrukwekkend allemaal, wat zullen jullie een fijne tijd hebben daar!!
    Groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen

Wat gezellig dat je een reactie achterlaat!

Lieve groet
Alma