zaterdag 8 mei 2010

In Kimono de stad in...

We hebben vanmorgen lekker uitgeslapen....We waren nog net op tijd voor het ontbijt!! Daarna weer terug naar de kamer om wat te rommelen. Het regende buiten en dat was voor het eerst tijdens onze vakantie.

Om half 1 vertrekken we naar het centrum van Kyoto om naar een winkel te gaan waar je kimono´s kunt huren. Zij trekken die dan bij je aan want dat is me toch een klus!! We gaan met een taxi want Yuko weet niet precies hoe je er moet komen met het openbaar vervoer en het scheelt maar een paar euro!

In de winkel zien we hele mooie bruidskimono´s en ander mooi spul. We mogen een kimono uitkiezen en worden om de beurt omgekleed. Eerst speciaal ondergoed.. Nee je slip mag je aanhouden hoor...
Een onderjurk en onderblouse. Het zijn een paar lagen onder elkaar. Kimono eroverheen en dan de obi er over heen. Dat is een soort hele brede riem. Het zit allemaal vrij strak maar kleed lekker af zullen we maar zeggen!!

Ik dacht dat we een paar keer door de straat gingen lopen maar Yuko had een ander plan. We stapten weer in een taxi en reden naar een hele groot tempelcomplex die we dan gelijk konden bezoeken. Nou we hadden natuurlijk wel een bekijks. Er wilden regelmatig mensen foto´s van ons nemen. Het leek wel Cosplay. Het was wel grappig allemaal!!

Na ons tempelavontuur gingen we thee drinken en lekker snoepen. Allemaal specifiek lekkere hapjes...en die kimono zat al zo strak!!

Met de taxi weer terug naar de zaak waar we onze normale kleding weer aankregen. Yuko had van de taxichauffeur gehoord dat om 18.00 uur de Geisha´s en de Meiko´s aan het werk gingen en als je in een bepaalde straat bent kun je als je geluk hebt er een paar voorbij zien lopen (ze gaan niet voor je poseren daar hebben ze het te druk voor)

Ja hoor we hebben beet en zoeft er één voorbij. Gauw wat foto´s maken (beetje haastig) maar even later zie ik er één een zijstraat inschieten. Dus ik erachter aan en heb het netjes gevraagd of ik een foto mocht maken. Nadat ze om zich heen had gekeken knikte ze naar me en bleef ze voor me poseren. Ik vond het zo bijzonder!! Later nog een Geisha en een Meiko samen gezien dus ik was helemaal blij!!

Na het eten (heerlijke tampura en Japanse Noedels gingen we naar een traditionele uitvoering met muziek, dans en spel. Hier kwamen ook nog 2 Meiko´s in voor.Heel bijzonder om te zien hoe ze zich bewegen!

Wat een dag..We duiken de taxi weer in en laten ons voor het hotel afzetten- Morgen gaan we een klein dorpje bezoeken dat heel onbekend is maar het is dorp waar de film van Annick´s karakter zich afspeelt. Voor haar dus (hoop ik) herkenbare plekken. We komen in de Middle of nowhere terecht dus ik weet niet of er dan internet is. Iedere keer weer een verrassing. (normaal nooit internet op vakantie....)

Groetjes!
Alma

1. Hallo Almy en Annick,o,ik ben zeer benieuwd naar de foto’s,lijkt me heel apart om met een kimono door de straten te mogen lopen.
    En dan geisha’s en Meiko mogen te komen.
    Leuk dat je foto’s van ze mocht nemen,heel bijzonder.
    Ben benieuwd naar de middle of nowwhere?We hebben weer genoten van jullie post,schitterend.

Lieve gr inka en andre xxx

2. Ik ben zooo benieuwd naar de foto's! Wat leuk dat jullie je helemaal onder laten dompelen in de culturen en gebruiken daar!
    Ik vindt het weer zooo leuk om te lezen!
    Veel plezier!
    lieve groet, Erna

3. Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, kimono.....en *zucht*...nog steeds geen foto's!!!!:(.....had je ook van die grappige schoentjes aan??;)
    Je doet wel elke dag iets bijzonders zeg, maar ja, gelijk heb je want je gaat natuurlijk niet zomaar even terug! Ben weer razendbenieuwd naar morgen!!!
    geniet!!!

groetjes
    Lynda

4. Ook ik wil jullie zien in kimono...., wat een wereldtrip maken jullie en een cultuurschock lijkt me! Lieve groetjes van de andere kant van de wereld, Jolanda

5. Ik wil je wel zien in kimono hoor!! geweldig !!! wat een leuke vakantie zeg !!

Leuk om te lezen....helaas geen foto's .........

Fijne avond lieve groetjes Ria

6. LEUK die foto's! Staat je goed hoor...haha!

7. o,schitterend de kimono’s ze zijn inderdaad prachtig.

Mooie foto’s,hoor.

Lieve gr inka en andre

Wat gezellig dat je een reactie achterlaat!